Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Použití umělé inteligence studenty gymnázia při psaní referátu
Brabenec, Daniel ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou používání umělé inteligence žáky šestiletého gymnázia při psaní krátkých referátů na daná biologická témata. Problematika je to velmi aktuální a diskutovaná širokou veřejností jakožto přicházející změna pro školství a potažmo pro celou společnost. Cílem práce je tedy popsat jakým způsobem žáci gymnázia s umělou inteligencí pracují, jak často a k čemu umělou inteligenci používají, jaké problémy a chyby se při tom mohou vyskytnout a srovnat vytvořené referáty z různých hledisek. V souladu s cílem práce je stanoveno celkem šest výzkumných otázek, které jsou v práci zodpovězeny. Na základě odpovědí na výzkumné otázky jsou vyvrácené dvě ze tří stanovených hypotéz. K zodpovězení výzkumných otázek a ověření hypotéz je realizován smíšený výzkum kombinující kvantitativní i kvalitativní postupy. Žáci mají za úkol během hodin s pomocí internetových zdrojů i umělé inteligence vytvořit referát na jedno ze tří biologických témat (stavba buňky, rozmnožování rostlin a obojživelníci ČR). Tyto referáty jsou analyzovány metodou otevřeného kódování dle zakotvené teorie. Druhou složkou je dotazník zaměřující se na používání umělé inteligence žáky. Výzkumem je zjištěno, že zdaleka ne všichni žáci při práci na referátu, ani jinde, používají umělou inteligenci. Způsoby použití...
Geografické dovednosti žáků základních škol a studentů gymnázií
Holeček, František ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Cílem této práce je dílčí analýza části výsledků dotazníkového šetření, které předcházelo zpracování této práce a bylo připraveno širším autorským kolektivem. Žákům 9. tříd ZŠ, kvart, kvint, sext a septim (popřípadě odpovídajících ročníků šestiletých nebo čtyřletých gymnázií a středních škol) byl předložen test zkoumající jejich dovednosti potřebné pro práci s informacemi a řešením problémů v geografii. Konkrétně vyhledávání dat v tabulce, srovnávání tabulek a grafů, práce s mapou (vyhledávání dat, srovnávání), kladení otázek (hledání příčin současného stavu některých jevů), analýza dat z více typů záznamů (tabulka, text, mapa), záznam údajů z tabulky do grafu a samostatné přemýšlení na základě daných informací. K testu byl přiložen dotazník zkoumající kromě jiného názory žáků na testové úlohy a četnost procvičování zkoumaných dovedností ve výuce. Jejich učitelé dostali k vyplnění obdobný dotazník. Tato práce zpracovává část výsledků daného šetření, zejména vztah pohledu žáků a učitelů na výsledky testu a na samotné testované dovednosti.
Geografické dovednosti žáků základních škol a studentů gymnázií
Holeček, František ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Cílem této práce je dílčí analýza části výsledků dotazníkového šetření, které předcházelo zpracování této práce a bylo připraveno širším autorským kolektivem. Žákům 9. tříd ZŠ, kvart, kvint, sext a septim (popřípadě odpovídajících ročníků šestiletých nebo čtyřletých gymnázií a středních škol) byl předložen test zkoumající jejich dovednosti potřebné pro práci s informacemi a řešením problémů v geografii. Konkrétně vyhledávání dat v tabulce, srovnávání tabulek a grafů, práce s mapou (vyhledávání dat, srovnávání), kladení otázek (hledání příčin současného stavu některých jevů), analýza dat z více typů záznamů (tabulka, text, mapa), záznam údajů z tabulky do grafu a samostatné přemýšlení na základě daných informací. K testu byl přiložen dotazník zkoumající kromě jiného názory žáků na testové úlohy a četnost procvičování zkoumaných dovedností ve výuce. Jejich učitelé dostali k vyplnění obdobný dotazník. Tato práce zpracovává část výsledků daného šetření, zejména vztah pohledu žáků a učitelů na výsledky testu a na samotné testované dovednosti.
Sociologie zdraví. Zdraví a média v sociálním kontextu
Novotný, Tomáš ; Mudd, Dana (vedoucí práce) ; Hamplová, Dana (oponent)
ABSTRAKT Sociologie zdraví Zdraví a media v sociálním kontextu Moderní vědecká medicína byla do poloviny 20. století ověnčena skvělou pověstí univerzálně účinné instituce. V posledních desítkách let však dochází k demytologizaci této představy, protože zjišťujeme, že idealizovaný obraz medicíny sliboval více, než mohl splnit. Její obraz se za posledních 50 let značně proměnil a do jejího vývoje začaly zasahovat otázky životního prostředí, politiky nebo hospodářství. Diplomová práce se proto zabývá aktuálními otázkami zdravotnického systému, informacemi o zdraví a masmédii zprostředkovávajícími společnosti informace o zdraví. Jedním z důvodů kritiky moderní medicíny je skutečnost, že nedokáže pokrýt veškeré náklady spojené s péčí o pacienty; mezi dalšími uveďme například lobby ve zdravotnictví nebo obtížné porovnávání kvality služeb ve zdravotnictví. Právě média hrají velkou úlohu v procesu "sekularizace medicíny", navíc se pro veřejnost stala hlavním zdrojem informací o zdraví a zdravotnictví. Sdělovací prostředky ovšem plní ještě jinou funkci - upínají naši pozornost ke zdravotním tématům a zahlcují nás informacemi o ideálu zdraví, jehož normy je téměř nemožné splnit a nabízeného ideálu ...
Význam informace a komunikačních systémů při vývoji společenských struktur
Burian, Tomáš ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Práce stručně mapuje komunikační systémy, užívané během lidské historie a jejich základní rysy. Pojednává o sociálních a ekonomických změnách, které probíhaly během historie pod vlivem působení těchto komunikačních systémů. Zejména je zaměřena na vývoj internetu, jeho klíčové aspekty a jeho působení v posledních letech dvacátého a v prvních letech jednadvacátého století, až do současnosti. Zabývá se faktory, majícími vliv na rychlost masového rozšíření internetu a základními rozdíly, které lze spatřovat mezi ?klasickými? masovými médii a internetovými médii. V hlavní části se práce zaměřuje na popis vybraných sociologických a ekonomických problémů, které lze, v uplynulých letech a v současnosti, v souvislosti s působením internetu sledovat a na popis možných dalších důsledků těchto problémů. Poslední část práce je pokusem o dílčí odhad dalšího vývoje společnosti v oblasti komunikace a práce s informacemi zejména ve spojitosti s internetem.
Metodika práce s informacemi v Komunitním censtru pro seniory Praha 8
Domalípová, Zuzana ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Holmerová, Iva (oponent)
Diplomová práce v teoretické části přibližuje oblast komunitní práce, komunitních projektů a komunitního plánování. Dále teoreticky popisuje roli informací v organizaci a vliv komunikace na její chod. V praktické části popisuje vybrané procesy a s nimi spojené dokumenty a doporučuje možná zlepšení, včetně zapojení moderních informačních technologií. Představuje všechny role a předkládá organizační strukturu. Samotná metodika se zaměřuje na práci s informacemi, dokumenty a bezpečnostní politiku organizace. Metodiku lze zobecnit i pro další organizace podobného typu. Práce dále doporučuje zefektivnění interní komunikace a navrhuje detailní strategii komunikace externí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.